24 de maig 2014

DIY: capçal de llit


Per fi la setmana passada vam muntar el capçal del llit 100% handmade i avui vull compartir amb vosaltres com el vaig fer. Feia molt de temps que en volia un amb granny squares així que fa moltes setmanes en vaig començar a fer.
Finally last week we made the 100% handmade headboard and today I want to share with you how I made it. I wanted one with granny squares for a long time so some weeks ago I started crocheting them.
Primer vaig decidir els colors que volia i la mida del capçal, en el meu cas 70cmx1,40m, calcular quants en necessitaria, en total 72 d'uns 11cm, i desprès en un paper quadriculat vaig anar fent proves amb la posició dels colors fins aconseguir la que més m'agradava.
First of all I decided the colors and the size of the headboard, in my case 70cmx1,40m, calculate how many of them I'd needed, in total 72 about 11cm, and then in a graph paper I made some tests about the position of the colors until I had the one I liked.
Un cop tenia tots els grannies va tocar cosir-los, la part més pesada, seguint el patró.
Once I had all the grannies it was time to sew them, the heavy part, following the pattern.

Vam comprar una fusta de conglomerat d'uns 2cm gruix i l'espuma en fa 2,5cm. També vam necessitar una tela blanca per folrrar l'espuma, vam reciclar un lleçol vell, cola i una grapadora. Amb la cola vam enganxar l'espuma a la fusta i amb la grapadora vam folrrar tota la peça amb el llençol.
We bought a piece of conglomerate wood about 2cm wide and a piece of  2,5cm wide of foam. Also we needed a white fabric to line the foam, we recycled an old bed sheet, glue and a stapler. With the glue we glued the foam and the wood and with the stapler we lined all the piece with the bed sheet.

Més pesat que unir tots els quadradets va ser cosir-los a l'espuma i més havent començat amb una agulla normal. Després em vaig enrecordar que en tenia una de tapisseria, les que tenen forma de mitja lluna, i la cosa va ser més fàcil. Abans de començar a cosir vaig plaxar la "manta" i la vaig col·locar sobre l'espuma i la vaig fixar amb agulles de cap perquè quedés tot a la mateixa alçada.
Heavier than join all the squares was sew them on the foam and more when I started using a normal sewing needle. Then I remembered that I had one for upholstery, the ones that have a half moon shape, and the thing was easier. Before I starting to sew I ironed the "blanket" and I placed it over the foam and I fixed it with some pins so it wouldn't move during sewing.

I l'últim pas va ser col·locar tres armelles a la part de darrere per poder penjar-lo a la pared.
I capçal acabat!
The last step was put three eyeboolts on the back to hang it on the wall.
And headboard done!



Si us animeu a fer-ne un m'encantarà veure'l!
If you urge to make one I'd love to see it!

3 comentaris:

  1. súper bonito ha quedado como cabecero de cama¡¡ muy buena idea¡¡. En mi sofa tenemos una manta igual que ha hecho mi madre :)

    ResponSuprimeix
  2. Què original!! T'ha quedat maquíssim, m'encanta!! Petons!

    ResponSuprimeix