26 de gen. 2013

DIY: bufanda de ganxet

Fa molts dies que no preparava una entrada de DIY i avui ja toca. Així que amb el fred que està fent aquests dies res millor que una bufanda de ganxet. És molt fàcil de fer però molt resultona, sembla punt de canalé. Aquesta la vaig fer per reis, per regalar-li al meu sogre.
It's been a lot of days wihtout a DIY post so today I prepared one. With this cold weather nothing better than a crocheted scarf. It's so easy to crochet but with a good result, it seems rib stitch. I made this one for Three Kings and I gave it to my father-in-law.
Vaig utilitzar llana Marathon de katia en color gris xispejat i un ganxet del nº5.
I used Marathon's yarn from katia in color grey and a crochet hook nº 5.
Fa 1,50m més o menys. Per aquesta mida vaig necessitar unes 200 cadenetes, no sé exactament les que vaig posar perquè ho vaig fer a ull. Però si la voleu més llarga haureu de posar més cadenetes.
It's about 1,50m, more or less. For this size I need about 200 chains, I don't know how many I did, but if you want it longer you have to make more chains.
Un cop tenim la mida amb totes les cadenetes fetes n'hem de fer 3 més, simularà el primer punt alt. Comencem a treballar a la cuarta cadeneta des del ganxet i fem totes les cadenetes en punt alt.
When we have the size with all the chains we have to make 3 more, these simulate the first double crochet. We start crocheting in the 4th chain from the hook and we crochet all the chains in double crochet.
Quan acabem la primera passada fem 3 cadenetes per donar la volta.
When we finish the firts row we make 3 chains to turn.
Perquè sembli punt de canalé no hem de treballar tot el punt, hem d'agafar el punt de darrere.
To make this rib stitch we don't have to work all the stitch, we have to crochet the back loop.
I ara, fent tota l'estona el mateix punt alt i les 3 cadenetes al començar la passada, fem tantes passades com ample la volguem. Crec que jo en vaig fer unes 10.
Now, doing all the time the same double crochet and the 3 chains when start a row, crochet many rows as the width we want. I think that I crocheted about 10.
I ja tenim la bufanda feta!
And we have made a scarf!

2 comentaris:

  1. Tengo alguna hecha a mano con lana. Con ganchillo llevara su buen trabajo no? con las agujas pequeñitas se tardara bastante me imagino

    ResponElimina